SEM; Bir mal ve
hizmet reklamının talibi tarafından arama motorlarına yazılan anahtar
kelimelerle alakalı arama sonuçlarında üst sıralarında gösterilmesi için teklif
verme olanağı sunan dijital reklamcılık türüdür.
SEM’in
Kriterleri,Avantajları ve Seo’dan Farkı
Arama Motoru
Pazarlamacılığı olarak da adlandırılan SEM,ücretli
reklam türü olup açık artırma usulu ile
arama motoru sıralamalarında üst sıralara yerleşme eylemi olsa da parayı veren
düdüğü çalar kuralı işlemiyor ücret yeterli kriter değil.
Verilen ücret miktarı ile beraber reklam başlığının anahtar
kelimelerle alaka düzeyinde SEM için önemli bir kriter onun için reklam
oluştururken alaka düzeyine dikkat etmek şart.
Anahtar Kelime ;
İnternet kullanıcısının bir mal veya hizmet ürünü ararken arama motorunun arama
kısmına girilen kelime veya kelime öbekleridir.
SEM’in em önemli avantajı reklamverenin reklama tıklanma
başına ücret ödemesidir.Gösterilen ancak tıklanmayan reklama ücret ödenmez.Onun
için SEM’e “tıklama başına ödeme” de denir.
Bir başka avantajı da reklamın ürün ve hizmetle
ilgilenenlere gösterilmesidir.
Dergi,gazete veya tv reklamı öyle değildir.Kim izledi veya
izlemedi bakılmaz her halükarda ücret ödenir.
SEM’in SEO’dan farkı daha kısa süreli sonuç alınmasına
karşılık SEO uzun süre ve uğraş gerektiren bir çalışma.SEO organik ziyaretçi
çekme için yapılan bir çalışma olup SEM’e nazaran daha belirli bir zamanlı ve ücretli sıralama önceliği değil de uzun
vadeli bir sıralama önceliği hedeflemektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder