SEM Nedir? SEM’in Kriterleri,Avantajları ve Seo’dan Farkı


SEM; Bir mal ve hizmet reklamının talibi tarafından arama motorlarına yazılan anahtar kelimelerle alakalı arama sonuçlarında üst sıralarında gösterilmesi için teklif verme olanağı sunan dijital reklamcılık türüdür.

SEM’in Kriterleri,Avantajları ve Seo’dan Farkı

Arama Motoru Pazarlamacılığı olarak da adlandırılan SEM,ücretli reklam türü olup açık  artırma usulu ile arama motoru sıralamalarında üst sıralara yerleşme eylemi olsa da parayı veren düdüğü çalar kuralı işlemiyor ücret yeterli kriter değil.

Verilen ücret miktarı ile beraber reklam başlığının anahtar kelimelerle alaka düzeyinde SEM için önemli bir kriter onun için reklam oluştururken alaka düzeyine dikkat etmek şart.

Anahtar Kelime ; İnternet kullanıcısının bir mal veya hizmet ürünü ararken arama motorunun arama kısmına girilen kelime veya kelime öbekleridir.

SEM’in em önemli avantajı reklamverenin reklama tıklanma başına ücret ödemesidir.Gösterilen ancak tıklanmayan reklama ücret ödenmez.Onun için SEM’e “tıklama başına ödeme” de denir.
Bir başka avantajı da reklamın ürün ve hizmetle ilgilenenlere gösterilmesidir.

Dergi,gazete veya tv reklamı öyle değildir.Kim izledi veya izlemedi bakılmaz her halükarda ücret ödenir.

SEM’in SEO’dan farkı daha kısa süreli sonuç alınmasına karşılık SEO uzun süre ve uğraş gerektiren bir çalışma.SEO organik ziyaretçi çekme için yapılan bir çalışma olup SEM’e nazaran daha belirli bir zamanlı  ve ücretli sıralama önceliği değil de uzun vadeli bir sıralama önceliği hedeflemektedir.



Share:
spacer

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder