İkinci Üniversite Nedir? Kimler Başvurabilir?

ikinci üniveriste
İkinci Üniversite; Bazı üniversitelerin lisans ve önlisans mezunları veya öğrencilerine sınava girmeksizin uzaktan öğretim yöntemi bazı bölümlere kayıt hakkı tanımasıdır.

Kimler İkinci Üniversiteye Kayıt Yapabilir?

1-Herhangi bir önlisans veya lisans mezunları,

2-Herhangi bir önlisans veya lisans Öğrencileri,

3-Herhangi bir lisans programında okurken önlisans diploması alıp ayrılmış olanlar,

4-Ösym'nin klavuzun yer alan KKTC üniversitelerinde öğrenci olanlar

5-Uyruklarından biri T.C olan ve Yükseköğretim kurumunca denklik olan yurtdışı üniversitelerinden mezun olanlar

6-Açıköğretim programından mezun olanlar

Halen açıköğretim programlarında kayıt olanlar ikinci üniversiteye başvuramazlar.

Örgün öğretimde öğrenci ve mezun olup ikinci üniveristeye kayıt olanlar örgün öğretimden açıköğretim sistemine ders transfer veya kredi saydırma yapamazlar.

Açıköğretim bölümlerinden birinde okuyor iken kendi alanı dışındaki bir örgün programa yerleşen öğrenciler açıköğretimden kayıtları silinmez.

Bir örgün yükseköğretim programında öğrenci olan veya mezun olup ikinci üniversiteye kayıt yaptıranlar askerlik hariç açıköğretimdeki tüm öğrencilik haklarından yararlanırlar.Örgün öğretimden kaydını sildirenler bunu belgelendrimek şartı ile askerlik işlemlerinden de faydalanırlar.

                                                                                                                                fp Akademi
Share:
spacer

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder