Postmodern Darbe 28 Şubat ve Mesleki Eğitim'in Çöküşü

Mesleki Eğitim
Türkiye'de eğitim, siyasetin etkisini daima ensesinde hissetmiştir.Özellikle siyasi kriz ve hezeyan diye nitelendirebileceğimiz hukuksuz yetki gasbı niyetli darbeler adeta eğitimi çökertti.Bunlardan biri  olan hezeyanlarla dolu postmodern 28 Şubat kararları, inanç,düşünce özgürlüğü ile beraber mesleki eğitime büyük darbe vurdu.

Demokrasi ve hukuku içselleştirememiş asker içerinde bir küçük kısım cunta ve sivil grup ellerindeki yetkileri millete karşı kullanmaktan çekinmemiş demokrasi,hukuk,inanç ve eğitim özgürlüğünü hançerlemekten çekinmemişti.

Adana Motor Meslek Lisesi Girişi

28 Şubatın siyasi süreç ve sonuçlarından ziyede mesleki eğitime olan zararlarından bahsedeceğiz.

Mesleki Eğitimin Kabusu;KATSAYI SORUNU

  28 Şubat darbesi meslek eğitime en büyük zararı katsayı sorunu ile verdi. Katsayı sorunu,meslek lisesi öğrencilerinin üniversite giriş sınavlarında büyük kabusu olmuştur.

Katsayı sorunu ile meslek lisesi öğrencilerinin okudukları bölümün teknik eğitim fakültesindeki karşılığı lisans programından hariç başka bir bölümü tercih hakkı elinden alınmıştır.Kendi bölümü ile ilgili mühendislik fakültesine bile gitmesi zorlaştırılmıştır.Örneğin endüstrik meslek lisesi makine bölümü tesviye alanında öğrenim gören bir öğrenci Teknik Eğitim Fakültesi Talaşlı Üretim  Öğretmenliği veya Tasarım Konstrüksiyon Öğretmenliği dışında bir bölüm tercih edip kazanması zorlaştırılmıştı. Yani genel liselerden mezun olan bir öğrencinin Makine Mühendisliği Fakültesine gitmesi dört yıl makine ile alakalı öğrenim gören endüstri meslek lisesi öğrencisinden daha olanaklı hale getirildi.

Hal böyle olunca daha önce daha cazibeli ve sınavla öğrenci alan meslek liselerine olan rağbet azalmış kıymeti harbiyeleri kalmamıştı.Meslek lisesi öğrencileri her sözüm ona "kaliteli" liselere gidemeyip lise diploması almaya gelmiş öğrenci algısı yaygınlaştırıldı.

Kıymet kaybeden meslek liseleri sayıları azalmaya başlamış,Teknik Eğitim Fakültelerinden mezun olanlar da "atanamayan öğretmen" sıfatı ile farklı iş ve uğraşlar bulma telaşında.

                                                                                                                                       fp Akademi




Share:
spacer

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder