Meslek Liseleri Memleket Meselesi


Ülkeler için en önemli unsurlardan biri eğitimdir. Eğitim, bilgi ve tecrübelerin gelecek nesile aktarım faaliyetidir. Böylece  geçmiş hatalardan ders alınarak bir daha tekrarlanmadan, elde edilen bilgiler ışığında  sürekli gelişme  gösterilir. Bakıldığında eğitime önem veren ülkelerin diğerlerine nazaran daha ileri seviyede olduğu  görülecektir.

Eğitim, insanı alakadar eden tüm alanlara temas ettiğinde başarısından söz edebiliriz. Yoksa bir alan üzerinde yoğunlaşırken öbür bir yanı ihmal etmek  aksaklığa sebebiyet verececeği aşikardır.

Çünkü insan maddi ve manevi yönü ile bir bütündür.Tarih,Coğrafya,Psikoloji,Din Eğitimi yanında fizik,kimya, matemetik,inşaat,elektrik ve makine eğitimi de elzemdir.

Doğa ile iç içe olan, temel ihtiyaçlarını karşılamak için sürekli doğadan yararlanma zorunda olan insan için bu eğitimler şarttır.

Ancak bir insan tüm branşlarda uzmanlaşması söz konusu olamayacağı için her bir insan farklı alanlarda uzmanlaşması daha isabetli olacaktır.

İşte burda Meslek Liselerinin öneminden bahsedebilliriz.

Meslek Liselerinin temel amacı mezun olan öğrencisine altın bilezik takmaktır.Aksi takdirde ayrı bir meslek icra edekse öğrenci için zaman kaybından başka bir anlam ifade etmez.

Üniversiteler için de aynı şeyi söylemek mümkün.Bundan dolayı eğitim faaliyeti rehberlik çerçevesinde çok iyi koordine edilmelidir.

İlkokuldan sonra öğrenci  yetenek ve becerisine göre iyi tanınmalı ve ona göre yönlendirme yapılmalı.

Hasbelkader bir meslek lisesine girmiş bir öğrenciyi de katsayı gibi sorunlarla ömür boyu bu mesleğemahkum etme diğer mesleklere yönelik kapıyı kapatma da iyi bir neticeye sebep olmaz.Doğru bir uygulama olacağı kanaatinde de değilim.

Asıl mesele mezun Olduğunda öğrenci mesleği  çırak seviyesinde de olsa icra etme azim, beceri  ve motivasyonunda olmalıdır.

Yani öğrenci bir şekilde mezun olsun işi sanayide öğrenir mantığı ile meslek  eğitimi faaliyeti gerçekleşmiş olmaz.

Kendimden örnek verecek olsam motor meslek lisesinde eğitim gördüğümüz motorlar 1950 model araç motorları ve çoğu çalışmaktan aciz ve günümüzün teknolojisi ile alakası yok.Staja yetkili servise gittiğimizde motor hangisi diye soracak  durumdayız.

Bu örnek sadece eğitim materyali ile ilgili bir örnek.

Üniversiteye yönelik rehberlik çalışması eksikliği bir tarafa sınav sistemi ve yerleştirme ayrı bir sıkıntı.

Lise sonrası mesleği icra etmek isteyen öğrenci için sanayi ve özel sektör ile koordinasyon ayrı bir eksiklik.

En önemli mesele öğrenciyi icra edeceği meslek üzeri güdüleme ve azmini kamçılama faaliyeti hiç denecek kadar az.

Tüm öğrenci kardeşlerimle beraber özellikle meslek liseli kardeşlerime ve teknik öğretmen meslektaşlarıma başarılar ve iyi günler dilerim…

                                                                                                                  fyslpktzl

                                                                                                                Fp Akademi


Share:
spacer

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder