Eğitim, insanı alakadar eden tüm alanlara temas ettiğinde
başarısından söz edebiliriz. Yoksa bir alan üzerinde yoğunlaşırken öbür bir yanı
ihmal etmek aksaklığa sebebiyet
verececeği aşikardır.
Çünkü insan maddi ve manevi yönü ile bir
bütündür.Tarih,Coğrafya,Psikoloji,Din Eğitimi yanında fizik,kimya,
matemetik,inşaat,elektrik ve makine eğitimi de elzemdir.
Doğa ile iç içe olan, temel ihtiyaçlarını karşılamak için
sürekli doğadan yararlanma zorunda olan insan için bu eğitimler şarttır.
Ancak bir insan tüm
branşlarda uzmanlaşması söz konusu olamayacağı için her bir insan farklı
alanlarda uzmanlaşması daha isabetli olacaktır.
İşte burda Meslek Liselerinin öneminden bahsedebilliriz.
Meslek Liselerinin
temel amacı mezun olan öğrencisine altın bilezik takmaktır.Aksi takdirde ayrı
bir meslek icra edekse öğrenci için zaman kaybından başka bir anlam ifade
etmez.
Üniversiteler için de aynı şeyi söylemek mümkün.Bundan
dolayı eğitim faaliyeti rehberlik çerçevesinde çok iyi koordine edilmelidir.
İlkokuldan sonra öğrenci
yetenek ve becerisine göre iyi tanınmalı ve ona göre yönlendirme
yapılmalı.
Hasbelkader bir meslek lisesine girmiş bir öğrenciyi de
katsayı gibi sorunlarla ömür boyu bu mesleğemahkum etme diğer mesleklere
yönelik kapıyı kapatma da iyi bir neticeye sebep olmaz.Doğru bir uygulama
olacağı kanaatinde de değilim.
Asıl mesele mezun
Olduğunda öğrenci mesleği çırak seviyesinde
de olsa icra etme azim, beceri ve
motivasyonunda olmalıdır.
Yani öğrenci bir şekilde mezun olsun işi sanayide öğrenir mantığı
ile meslek eğitimi faaliyeti
gerçekleşmiş olmaz.
Kendimden örnek verecek olsam motor meslek lisesinde eğitim
gördüğümüz motorlar 1950 model araç motorları ve çoğu çalışmaktan aciz ve
günümüzün teknolojisi ile alakası yok.Staja yetkili servise gittiğimizde motor
hangisi diye soracak durumdayız.
Bu örnek sadece eğitim materyali ile ilgili bir örnek.
Üniversiteye yönelik rehberlik çalışması eksikliği bir
tarafa sınav sistemi ve yerleştirme ayrı bir sıkıntı.
Lise sonrası mesleği icra etmek isteyen öğrenci için sanayi
ve özel sektör ile koordinasyon ayrı bir eksiklik.
En önemli mesele öğrenciyi icra edeceği meslek üzeri
güdüleme ve azmini kamçılama faaliyeti hiç denecek kadar az.
Tüm öğrenci kardeşlerimle beraber özellikle meslek liseli
kardeşlerime ve teknik öğretmen meslektaşlarıma başarılar ve iyi günler dilerim…
fyslpktzl
Fp Akademi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder