Dijital Pazarlama Nedir?

Daha önce e-ticaret konumuzda değindiğimiz gibi teknolojinin gelişmesi ile birlikte birçok alışkanlık değişiklik göstermiştir. Bunlardan en önemlisi ticaret ve pazarlamadır. Daha önce bir ürün satınalmak için pazar,dükkan gibi fiziki ortamlara ihtiyaç var iken şuan evimizden dünyanın herhangi bir yerinden bir ürün satınalmamız olağan oldu.

Teknolojinin bu nimetinden faydalanmak isteyen işletmelerde sanal  denilen dijital ortamda var olma mücadelesi vermektedir. İşte bu mücadelenin en önemli unsuru dijital pazarlama dediğimiz taktik ve stratejilerdir.

Dijital pazarlama aslında aşamaları ile bir süreçtir. Giriş, gelişme ve sonuç bölümleri olan bir kompozisyon da diyebiliriz.

Dijital Pazarlama birçok alanda kullanılsa da en çok İnternet siteleri ve Sosyal Medya Mecralarında rastlamaktayız.

Kullanıldığı Diğer Alanlar;

Blog yayınlarında

E-kitaplar ve teknik sözlüklerde

İnfografikler

Etkileşimli araçlar

Sosyal medya kanalları (Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram vb.)

Kazanılan çevirim içi kapsam (PR, sosyal medya ve incelemeler)

Çevirim içi broşürler ve ders kitapları

Marka varlıkları (logolar, yazı tipleri, vb.)

Dijital Pazarlama; interaktif pazarlama, e-marketing,online pazarlama, web pazarlama olarak da adlandırılmaktadır.

Dijital Pazarlama;hedef kitleye doğru zaman ve doğru yerde bağlantı kurma sanatıdır.

                                                                                                                         fyslpktzl-fpakademi
Share:
spacer

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder