Makine Bölümü Hakkında

Makine eğitim meslek liselerinin makine bölümlerinde,üniversitelerin önlisans makine programlarında ve makine mühendisliği lisans programlarında verilmektedir. Kapatılan Teknik Eğitim Fakülteleri'nin Tasarım ve Konstrüksiyon Öğretmenliği ve Talaşlı Üretim Öğretmenliği bölümlerinde de verilmekteydi.

Makine Programı ile; her türlü makinenin kullanılması, üretim ve imalat alanında makine parçalarınnın tasarlanması, talaşlı ve talaşsız imalat yöntemleri ile işlenmesi için çalışacak teknik elemanları yetiştirilmesi hedeflenmektedir.

Makine Teknik Eleman Unvanları

Meslek Lisesi Teknik bölümlerinden mezunlar makine teknisyeni, makine önlisans mezunları makine teknikeri,teknik eğitim fakültesinden mezun olanlar teknik öğretmen ve makine mühendisliği bölümünden mezun olanlar makine mühendisi unvanı alırlar.

Makine Mezunlarının Çalışma Alanları

Makine mezunları kamu ve özel kuruluşlarda çalışma imkanı vardır.Eğitim seviyelerine göre aldıkları konum ve pozisyon değişebilmektedir. Eğitim seviyesi yükselmekle beraber artan mezun sayısı iş bulma sıkıntısı oluşturmakla beraber profesyonel olma zorunluluğunu artırmıştır.

Yani önlisans veya lisans mezunu olmak yeterli olmayabilir. Kendini mesleki olarak daha iyi yetiştiren bir lise mezununun iş bulma olasılığı daha fazla olabilir.

Bürokratik ve siyasi faktörler de iş imkanları üzerinde etkisi gözardı edilemez.Siyasi ve bürokratik makamlarca teknik -mesleki eğitim ve istihdamı önemsenmediği hatta engel olunduğu durumlarda iş imkanı kısıtlandığı görülmektedir.Örneğin bir dönem katsayı sorunu ile meslek lisesi mezunlarının kariyer hedefleri önüne engel konulmuş adeta sen işçisin işçi kal denmek istenmiştir.Lisede dört yıl makine eğitimi almış bir öğrencinin makine mühendisi olma isteğinin yok edilmesinin başka bir anlamı olmaz herhalde.

Makine teknikleri tüm sektörlerle içiçe girmiş bir alandır. Kendini iyi yetiştirmiş bir makineci iş bulma imkanı her zaman vardır.

Makine Teknolojisi Çalışma Alanları;
CNC (Bilgisayar destekli İmalat)

Bilgisayar destekli makine resim / Tasarım ve konstruksiyon

Kalıpçılık

Otomotiv (Motorlu araçlar teknolojisi)

Tesisat ve iklimlendirme

Mekatronik

Raylı taşıtlar teknolojisi


Makine bakım onarım

fp Akademi


Share:
spacer

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder