Dijital Pazarlamada Sık Kullanılan Terimler

Analizler veya Web Analizi Araçları: Kullanıcıların, web sitelerinde ya da mobil uygulamalar da gerçekleştirdiğietkinliklerden gelen verilerin analizidir. Bu analizler, web sitelerinin ve pazarlama kampanyalarınıngeliştirilmesine yönelik yeni yollar keşfetmek için kullanılır.

Örnek: "Web sitemi yeniden tasarlamaya yönelik fikirler bulmak için web analizi araçlarını kullanıyorum."

Uygulama: Akıllı telefonlarda, tabletlerde ve diğer mobil cihazlarda çalışmak üzere tasarlanan
bir programdır.

 Örnek: "Evimi boyatmam gerekiyordu ve yakınımda güvenilir bir boyacı bulmak için bir yerel
uygulama kullandım."

 Banner Reklam: Web sayfalarında ve mobil uygulamalarda genellikle resim biçiminde gösterilen

reklam biçimidir.

 Örnek: "Web siteme yeni müşteriler çekmek için banner reklamları kullanıyorum."

 Blog: Bir kullanıcının belirli bir konuya odaklanarak genelde konuşma havasında geçen yazılar yazdığı bir web sitesidir. Blog'lar düzenli aralıklarla güncellenir.


 Tarayıcı: Bilgisayarlarda, tabletlerde ve akıllı telefonlarda İnternet'te gezinmek için kullanılan bilgisayar programıdır. Chrome, Firefox, Internet Explorer ve Safari tarayıcılara örnek olarak verilebilir.

Örnek: "Web sitemin neden kullanıcının kullandığı tarayıcıya göre farklı göründüğünü bilmiyorum."


 Tıklama Oranı (TO): Kullanıcıların ilgilerini çeken bir öğeye (reklam gibi) tıklama sayısının, bu öğenin
kullanıcılara gösterilme sayısına bölünmesiyle elde edilen orandır.



Örnek: "Dış cephe boyama hakkındaki reklamlarda tıklama oranım %2 iken iç cephe boyama hakkındaki reklamlarda tıklama oranım %1'den az."


İçerik: Metin, video, ses, resim gibi kanallardan kullanıcılara sunulan dijital materyaldir.


Örnek: "Daha fazla ilgi çekmesi için siteme daha çok resim ve video içeriği ekliyorum."




Dönüşüm veya Hedef: Ziyaretçilerin gerçekleştirmesini istediğiniz işlemdir. E-ticaret satın alımları,form gönderimleri, telefon aramaları ve video görüntülemeleri örnekler arasındadır.


Örnek: "Ana hedefim kullanıcıların web sitemde danışmanlık rezervasyonu yaptırması, ancak e-postabültenine kaydolmalarını da dönüşüm olarak düşünebiliriz."


Dönüşüm Optimizasyonu: Hedeflediğiniz işlemleri gerçekleştiren ziyaretçilerin yüzdesini artırma sürecidir.


Örnek: "Web siteme yeni bir yapay kaplama serisi ekledikten sonra dönüşüm optimizasyonuna odaklanacağım."


Dönüşüm Oranı: Ziyaretlerden elde edilen dönüşümlerin oranıdır ve genellikle dijital performansı ölçmek için kullanılır.


Örnek: "Neden olduğunu bilmiyorum ama dış cephe boyama için erkek ziyaretçilerden elde edilen dönüşüm oranım çok düşük."


Tıklama Başına Maliyet: Dijital reklamın bir kez tıklanması için gerekli para miktarıdır.


Örnek: "Tıklama başına maliyet fiyatları hafta sonları daha yüksek olduğu için kampanyalarımı sadece hafta içinde yayınlıyorum."


Tarayıcı veya Örümcek: İnternet'e sistemli şekilde içerik taramak ve bu içerik hakkında bilgi toplamak için tasarlanmış bir programdır. Tarayıcı veya örümcek, arama yapan kullanıcıların aradıkları içeriği bulmasını sağlar.


Örnek: "Normalde örümceklerden korkarım ama web sitemin arama motorlarında gösterilmesini sağlayan örümceklerden korkmuyorum."


Masaüstü: Kişisel bilgisayar veya dizüstü bilgisayar gibi mobil cihaz olmayan bir cihazdır.


Örnek: "Evdeyken masaüstü bilgisayar kullanmayı tercih ediyorum ancak seyahat ederken tabletimi kullanıyorum."


E-ticaret: Ürünlerin ve hizmetlerin İnternet üzerinden satışıdır.


E-Posta Aracılığıyla Pazarlama: Bilgi paylaşımı ve ürünler ile hizmetlerin tanıtımı için e-posta iletilerini kullanma sürecidir.


Ana Sayfa: Web sitesinin giriş veya "ana" sayfasıdır.


Örnek: "Ziyaretçiler ana sayfamda en güzel boyadığım evlerin örneklerini görebilir."


HTML: Köprü Metni Biçimlendirme Dili. Web geliştiricilerin web sitesi kurmak için kullandığı bir dildir.


Örnek: "Web sitem, HTML kullanılarak yazıldı."


Gösterim Sayısı: Reklamın görüntülenme sayısıdır.


Örnek: "Mutfak boyamasıyla ilgili yeni pazarlama kampanyam binlerce gösterim sayısına ulaştı ancak henüz satış gerçekleştirdiğim den emin değilim."


Dizin: Arama motoru tarafından alakalı sonuçlar sunmak için kullanılan bir aranabilir web sayfası ve dijital içerik kataloğudur.


Örnek: "Sitem arama motorunun dizininde gösterilmeden önce kullanıcılar salon boyama için arama yaptığında web sitemi bulamıyordu."


Anahtar Kelime: Arama motoruna yazılan kelime veya kelime öbekleridir. İşletmeler, reklam kampanyalarının parçası olarak bu kelimeleri veya kelime öbeklerini hedefleyebilir.

Share:
spacer

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder