Yardımcı Doçentlik Yerine Nasıl Bir Sistem Olacak?

Yardımcı Doçentlik unvanı yerine doktor öğretim görevlisi kadrosunun açılmasına yönelik kanun teklifi TBMM'ye sunuldu.

Peki düzenlemenin yürürlüğe girmesi ile yeni sistem nasıl olacak?

1- Yardımcı doçentlik kadrosunda bulunanlar "doktor öğretim görevlisi" kadrolarına atanmış sayılacak.

2-Üniversitelerdeki öğretim üyeleri üniversitedeki görevli profesör,doçent ve doktor öğretim görevlilerinden oluşacak.

3-Doktora çalışmalarını başarı ile tamamlayan,tıpta,veteriner hekimlikte,diş hekimliğinde ve eczacılıkta uzmanlık unvanını veya üniversitelerarası kurulun önerisi ile YÖK'çe tespit edilen belli sanat dallarından birinde yeterlilik kazanmış olanlar doktor öğretim görevlisi unvanına sahip olabilir.
Share:
spacer

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder